tre gånger två

Vårterminen har kickat igång och jag har nu haft tre tillfällen med RFSU och tre tillfällen med krim. Och det är ovant att vara student på heltid, tidigare år har jag pluggat heltid och jobbat heltid - men nu är det studierna som gäller. Skrämmande men nyttigt. 
 
RFSU - älskar gruppen och klimatet. Ingen fråga är dum, alla är så intelligenta och jag är redan nu sorgsen över att det bara är fem träffar kvar. Det är inte ofta en hittar en grupp med tjugo individer som en klickar med, kan snacka om vad som helst med och där det aldrig blir tyst. Och jag sitter med en ständig känsla i magen om att det vi gör kommer att göra skillnad, på riktigt. Världens bästa känsla. 
 
Krim - älskar ämnet och det är mitt nya fält. Jag blir glad och peppad av att läsa böckerna och vill för första gången på riktigt verkligen plugga. (inget illa om mina tidigare sexologikurser, men ofta kunde jag redan allt.) Inom krim är allt nytt. Termerna, människorna, teorierna, sättet att tänka och se på olika händelser och faktorer. Nytt, nytt, nytt. Vilket gör mig till en gröngöling på alla sätt och vis. 
- men, jag gick med i KRÄM idag - och har börjat snacka med några! (ingen av 160 som inte kommit dit med en kompis sa att ord de två första tillfällena...) 
 
Sammanfattningsvis, jag älskar att plugga och har hittat de bästa kurserna för mig just nu. Och leendet på bilden nedan är ej fejkat - bara byggt av exaltering. 
 
0 kommentarer