diva

 I denna lilla ulle-gulliga påse förvarar jag min menskopp. Märket heter Diva Cup. Bara det är hysteriskt roligt. Är det för att jag ska känna mig som en diva när jag går omkring och bär på den i min vulva? Eller för att den enbart riktar sig till divor? För då är ju jag verkligen inte målgrupp...
 
En tydlig och uppenbar sak är att produkten ska rikta sig till "kvinnor", vilket är roligt på många vis. Men min enda tanke är ju att det är fittpersoner som har mens, och det är fittpersoner som främst identifierar sig som kvinnor - så varför då göra produkten extra rosa och blommig? För att ingen med kuk ska råka ta fel på denna och en butplug? Så märkligt. 
 
 
Den sitter inne nu och jag vet inte om jag direkt känner mig som en diva. Men väldigt trygg, säker, modig och sugen på äventyr. Precis som i alla reklamer för mens, där även mensblodet är blått...
2 kommentarer
Emelie

Du har kvar bandet! :]

caro

haha ja det hade jag! men jag ålade mig ur det idag :( men jag minns festivalen så himla bra ändå!