våldtäktskondomen

X 1 - Hej! Du verkar kunna massa om kondomer!
C - Ja, jo det kan jag nog. Vad tänkte ni på?
X 2 - Vi fick den här, och vi förstår inte. Kan du förklara?
X 1 - Ska den liksom skydda ifall jag blir våldtagen? Så att det gör mindre ont?
C - Nej men snälla människa, hur menar du nu?
X 2 - Men det står ju bedövar! Dom står och delar ut den här borta. Och du delar ju också ut, så då tänkte vi att du visste!
C - Lugn nu, så tar vi och reder ut detta. 
 
Och jag är för kondomutdelning. Men jag gillar inte när det bara sker slentrianmässigt, när det sker utan ett riktigt syfte. På en festival jag var på delade MUF ut, med anledningen "kondomer är ju himla inne nu", och kondomen på bilden kommer från en random förening. För att locka till sig unga. 
 
COL har metoder som bygger på flera års forskning, uppdaterad fakta, vetenskapliga rapporter, MI och lång utbildning. Det är inget som bara görs för nöjes skulle, för att det är kul eller istället för smörkola. Vi har ett syfte med kampanjen och alla inblandade spelar efter samma regler. 
 
Gällande bedövningen som denna kondom gör reklam för, så är det inte en våldtäktskondom som dessa kids gissade på. Utan det handlar om att kondomen har ett medel på insidan vars funktion är att dra ut på tiden innan personen med kuken ejakulerar. Om en upplever att en får utlösning för snabbt (vad det nu kan vara), så finns det kondomer likt denna för att göra sexet längre. En del kanske tycker det är världens bästa grej. 
- personerna jag mötte trodde att bedövningen handlade om att personen som omslöt kondom skulle bli bedövad. Så vid överfall/övergrepp/våldtäkt skulle det inte göra lika ont. Och jag kan inte klandra dom? När det inte finns någon info, och personerna som delar ut dom inte har en aning - drar en ju första bästa slutsats. 
1 kommentar
Kondomtorget

Vi kallar dem för fördröjningskondomer - kondomen som låter dig prestera längre.

Bedövning låter ibland lite skrämmande och många frågar sig direkt "slaknar jag då?". Kan man tänka sig vad några få ord kan göra för betydelsen? :P