sexuell status

Ni vet när en går ut för att ta "en drink", "en bit mat" och "ett snabbt varv" bland folket. Jodå. Igår bjöd fina Pocketförlaget på mingel och jag blev kvar med en liten skara till stängning. Fuldans är som bäst oplanerat. Det var fantastiskt trevligt, allt från Illuminati till Hansons diskuterades. Samt böcker, väldigt mycket böcker. 
 
 
 
Men detta skedde vid hemgång:
C - Men kom nu då X, så går vi!
X - Yes jag är redo!
P 1 - Men oj, var ska ni nu då?
C - Hen ska följa mig till dörren. 
P 2 - Ehh, du vet om henoms sexuella status va?!
 
P2 trodde att vi skulle hem och ligga och syftade på att X inte tände på mig, vilket är intressant i sig. Sen benämningen "sexuell status", jag har nog aldrig hört den? Att en applicerar den på benämningar som rör sexuell läggning? Nu är jag visserligen inget fan av sånt heller, men helt nytt begrepp.
 
Med sexuell status tänker jag på de där små "humörrutorna" en kan klicka i på olika dejtings/ligg-sidor på nätet. Ni vet ju vilka jag menar. Där kan en ju klicka i allt från hur en egentligen mår till att hinta om att en enbart är inne på sidan för att få ett snabbt ligg. Men alla begrepp går väl att använda till fler saker. 
0 kommentarer