sommarens studier

Det svåra är inte att studera. Utan det är att strukturera upp allt, finna böcker, synka scheman och känna sig hemma på kurssidan. Om jag fick bestämma skulle även all kurslitteratur vara gratis - kunskap ska aldrig få vara en klassfråga. Men detta var en ganska tacksam syssla efter gårdagens utbildning. 
 
Under sommaren ska jag hinna med att läsa dessa:
  • Interkultur I, mångfald
  • Genus, makt och arbete i arbete från 1800 - 2000
  • Astrid Lindgrens författarskap
  • Ungas kultur i ett digitalt medielandskap
 
Den sista kursen känns extra aktuell att gå, vill ständigt lära mig mer om unga då det är min främsta målgrupp. Även om jag främst föreläser live, kommer jag ju vilja utvecklas och göra saker även i den digitala världen. Det känns så främmande att ens skriva "digitala världen", men det är väl det jag kommer undersöka under de kommande veckorna.
 
Och apropå unga så fick jag den bästa tweeten om mig i kombination med unga. Måste bara smälta och peppa lite till, sen hamnar det även här. Firade med en ny klänning till midsommar, kommer se ut som en jäkla älva.
 
0 kommentarer