starstruck

Ägnade kvällen åt att mingla och fixa med Leopards mingel, trevligt med goda ostar och boksnack. En av gästerna verkade väldigt bekant. Vi har mötts men jag kan inte komma på när och varför. Tills jag får veta vem det är och mitt hjärta hoppar över några slag. Framåt slutet börjar vi prata när hen säger:
 
UD: Men visst har vi setts någon gång?
C: Du var min lärare när jag läste Kropp, estetik och sexualitet. Det var hösten 2009. 
UD: Ja! Jag minns dig. Vad kul! 
C: Alltså, du var ju vår idol. Din bok vi läste var grym!! 
UD: Men åh, tack. Vad kul!
osv osv osv. 
 
 
Hur sjukt är inte det?! Att Ulrika Dahl, min gamla genus och -feminismförebild minns mig från en föreläsning för ca hundra år sen? Visst att jag gärna pratar med folk jag känner, men under den kursen sa jag ungefär en mening under 7,5hp. Hen har skrivit en fantastisk bok om feminism, queer och genus. Hur kroppar gestaltas och vad femininitet kan vara. Jag minns att jag började tänka på ett helt annat sätt när jag läst den. Måste hitta och läsa om. 
 
0 kommentarer