ett till tio.

10 saker jag tycker om:
att kliva av ett plan i ett nytt land, andas in ett djupt andetag och veta att en har en ny resa framför sig.
skratta med mina vänner, ni vet när det kommer till den där nivån att en skrattar för att en skrattar så mycket och när det fastnar i halsen och det inte går att sluta.
salami - enda jag saknar som vego.
hitta en ny författare och fastna i hens språk.
hångla med någon som är bra på det.
fuldansa mig svettig med folk som inte tar dans seriöst.
klicka med nya människor när allt är nytt och en vill bara berätta allt och höra allt.
vakna bredvid en varm kropp som en skedar i där skedet mellan sömn och vaken.
kicken en får efter en upplyst någon om säkrare sex, och följdfrågorna kommer.
bra diskussioner (där jag gärna vinner.) .

9 saker jag tycker mindre om:
sexistiska och rasistiska uttalanden som "ba är på skämt". kamma till er.
folk som har politiska åsikter men inte vet varför? ta reda på det eller var tyst.
när folk som är yngre än jag har ålderskris, för då fördubblas min egen.
kyla, is, snö, isfläckar, mörka månader osv.
män som tar för mycket plats på tuben.
individ-tänket - vi lever i ett samhälle tillsammans. det går inte att utgå från enbart sig själv.
personer som raljerar över åsikter, diskussionsämnen, politik osv.
strumpbyxor som hasar ner pga dåligt sydda.
att gå vilse, finns inget som sänker mitt självförtroende mer än just det.
 
8 bloggar jag läser:
indiepopochskit
hanapee
fredrik
frans
lady dahmer
niotillfem
+ ett gäng till obehagliga bloggar de veckor jag har mycket i plugget.

7 saker jag vill göra i framtiden:
ta master i sexologi
debutera som författare i tre olika genrer
äga en mops som heter Frans
äga ett hus i ett varmt land dit jag pendlar
packa en kappsäck och lämna landet på obestämd tid
ha körkort och äga en liten röd bil
bli etablerad och omtyckt sexolog
 
6 saker jag är rädd för:
att någon i min närhet ska dö
att jag ska få alzheimers
att SD får mer makt i nästa val
att de blåa fortsätter regera efter nästa val
råttor
att drabbas av insomnia

5 platser jag tycker om att vara på:
en varm sandstrand
nya städer där en har tid att gå vilse
landet!
new york
stockholm en ledig sommardag med rätt gäng

4 ord som beskriver mig:
pepp
planerande/strukturerad
intelligent
"känner-för-mycket"

3 saker jag ser fram emot:
sommarlov!
nästa uppdrag och steg i min utbildning
harry potter-land i sommar

2 bra filmer:
tillsammans
rika barn leka bäst

1 bra låt: kan inte sluta på denna. hörde den för första gången när jag och syrran såg Mamma Mia i NY, och nu är det min favorit.
1 kommentar
Fridah

UPPSTÅTT HAR BLOGGEN HURRA HURRA HURRA!