för lite tid för idioti

Pratade med Robin härom kvällen, uppdaterades och hens svar på att jag pluggar 225% var: "alltså, jag vet inte hur ditt dygn ser ut Caro, men mitt dygn har iaf bara 24h!!" vi skrattade och bestämde att jag ska kommer ner(?) till Göteborg snart. 
 
Och jag kopplar det till ett tidigare inlägg om att jag inte är personen som hänger med folk jag inte gillar. Det kan nog verka ganska elakt? Ganska krasst? Snobbigt? Märkligt? Eller bara ärligt. 
- för om en märker att en inte klickar med en annan människa, och hen känner samma sak - varför låtsas som något annat och umgås ändå? 
 
Det om något är ju märkligt. 
 
Människor som en inte trivs med, kommer överens med eller gillar att vara med - är det ingen idé att forsätta vara med. Gäller både privat som arbete. Speciellt när en alltid måste pussla om sitt schema för kunna träffa människor en verkligen gillar och som får en att må bra. Så jag skulle nog vilja slå ett slag för att våga klippa band, sluta fejka vänskap och hålla relationer en inte trivs med vid liv. Livet är lite för kort och för kul för att ha kvar den typen av band med människor. 
 
0 kommentarer