reunion?

Den femte juni är det fem år sen jag tog studenten. Vad jag gjort dessa år är svårt att sätta fingret på, men jag tror jag har haft kul. Men de kommande fem åren kommer garanterat bli bättre. 
 
Igår trillade in en inbjudan om att ha reunion med klassen, och jag kan inte riktigt förstå syftet. Jag och Ellen ordnade en på F12 för två år sen och jag drack en liter tre apor innan det var dags... Sen blev jag ute på rökrutan lärd i hur en bäst slickar fitta av en gammal klasskompis. Det är nog det jag minns från den kvällen. Och att vi hade någon form av runda gällande vad som hänt sen sist. Krispig stämning, minst sagt. 
 
Det är bara så många som jag inte finner värde i att umgås med. Varför hänga med folk en inte gillar, och som en vet lätt kan leda till bråk och dåliga diskussioner? Hur som, det är ett tag kvar till juni. Kommer hinna ändra mig X antal gånger. 
 
 
Bilden föreställer HT och jag minns studenten väldigt vagt. Dock minns jag hur sur jag blev över att min mössa skilde sig från resten i gänget för att jag hade namnet till vänster och resten hade till höger. Och hur jag bar dubbla bhar för att klänningen skulle sitta på plats. Och hur besviken jag blev att jag inte fick något stipendie, för de var vid dessa få tillfällen som pappa uttryckte någon glädje över mig. Men hur stolt jag var över att han och några andra bland HT´s föräldrar pyntade flaket och fixade allt. Så märklig dag, knappast något en vill återuppleva.
2 kommentarer
ellen

vill även minnas att det var du som fick hålla låda när det var dags för "välkomsttalet": "det är SÅ roligt att se så många här i dag..."

Caro Wikbro Rannberg

FY FAN! det var det ju! jag har nog aldrig hållit i ett sämre tal? upprepade samma mening tre gånger, blev lite ljusare för varje gång... usch. "det ÄR verkligen SÅ många av er som kom... VAD KUUUUUL!! SKÅÅÅÅL". hahahaha sämsta värden någonsin.
- det gör vi inte om.