som en scen tagen ur Juhas liv,

Min mamma pratar med min moster, samtidigt som min morbror hälsar att mitt namn nämns i radio. Dom pratar om mig på radio. Jag är med i radio! Vad, varför, när, hur, om - är så oklart. Men mitt namn har nämnts. Tillsammans med Veckorevyn. 
Mamma lägger på luren och hojtar att vi ska dricka champagne. Jag letar reda på klippet, mamma hämtar glas och bubbel. Spänningen är hög, jag svettas och mamma försöker gissa vad dom pratar om. 
 
Hon poppar bubblet, häller upp och vi tar varsin klunk.
 
Vi hittar klippet, trycker på play och lyssnar. Och lyssnar. Det är Anders från Hipp Hipp som pratar om en tidning varje vecka, denna vecka har det kommit till Veckorevyn. 
 
Och mitt namn nämns. En gång. Och sen fortsätter de prata om tidningen. 
 
Vi sitter med bubblet i handen, mamma försöker lyssna fler gånger efter mitt namn och ifrågasätter varför det bara nämns en gång. Hon vill att de ska prata mer om mig, och mindre om tidningen. Och vi dricker upp bubblet. 
 
 
I mina familjer firar vi helt enkelt saker väldigt mycket och gärna. Litet som smått, högt som lågt - allt ska firas. Ikväll såg vår middag ut på följande sätt. Så fint. 
 
 
 
 
Här kan ni höra klippet! Hurra!
0 kommentarer