där går min gräns

Vi stödjer polisen och motsätter oss detta vansinne 100%. Vi fördömer kriminalitet och självklart är vi Sverigevänliga - det är friskt att vara nationalist och patriot! Ta hand om er.
 
 
Gruppen "Vi som stödjer polisen i Husby - stoppa vansinnet nu." har just nu över 70000 likes på fb. Igår hade jag tio vänner som likeat sidan. Idag över 20. Hälften tog jag bort från min vän-lista på direkten. 
- ja, folk har rätt att tycka olika saker och jag gillar när diskussioner drivs från olika sidor. Absolut. Men jag tolererar inte människor som sympatiserar med högerextrema grupper. Fria Tider som ligger bakom sidan är en högerextrem och patriotisk sida. 
 
Om en inte riktigt vet vad dessa extremer står för, så kan det sammanfattas ungefär med: "dom skiljer mellan vi och dom, uppmanar till mord på utlandsfödda och vill utvisa mörkhyade." 
 
- det är stor skillnad på att tycka att polisen gör en bra insats till att dansa med högerextrema människor. 
 
 
 
Det har tydligen brunnit i både Hagsätra och Rågsved inatt. Jag föraktar Reinfeldts sätt att hantera detta och önskar att Palme var vid liv. 
 
 
 
ps. om nu någon tog illa upp så råkade jag blanda ihop namnen Fria Tidningen med Fria Tider. Förklaras bäst med att namnen är lika, synd nog för Fria Tidningen. Och för att jag inte har för vana att hänga på Fria Tiders sida.
3 kommentarer
Estevez

Fria Tidningen beskriver sig själva som ett 'oberoende mediakoorporativ'. Den är inte högerextrem någonstans. Skulle en högerextrem tidning ge ut Sesam på lätt svenska, tror du? Din research är som vanligt usel och du borde skämmas.

"Skånes Fria Tidning
www.skanesfria.nu/‎
Lokala hyheter från Mediekooperativet Fria Tidningar. Global och lokal rättvisa, Feminism, hbt, demokrati och alternativ ekonomi i fokus."


Caro Wikbro Rannberg

Hade råkat skriva Fria tidningen, men menade givetvis Fria Tider. Stackars fria tidningen som så lätt kan blandas ihop med Fria Tider.

Skrev under adrenalinrus, så mitt fel. Tack för att du sa till.
Hare!

Fridah

Haha, jag blandar också ihop de två, de heter ju för sjutton samma sak! Det sämsta med de här facebookpagerna är ju dessutom att folk läser för fort, de som inte är insatta i främlingsfientlighet och läser granskningar av SD och sånt tänker ba "klart man stödjer polisen" och så likear de, och sedan reflekterar de noll över vad som faktiskt står. Så sorgligt.