spam via fb!

Jag är så himla glad att ni är flera som hört av er och bekfräftat att även ni fått dessa mail från främmande män. Hurra! Jag kan ibland få dåligt samvete över att jag aldrig svarar, och jag brukar föreställa mig hur de sitter i en ruckig gungstol på en möglig veranda i någon håla borta i staterna. Och hur de likt gamla sjömän skickar ut små flaskskepp via nätet och hoppas på att finna kärleken. 
- och så sitter jag här i älskade stockholm, fnyser och klickar bort det med en axelryckning. 
 
Men då tycker jag vi fastslår att det är spam? Som vi inte fattar vad meningen är med? Virus? Kapa bankkonton? Vem vet? 
 
Och apropå flaskskepp, ni har väl sett årets roligaste klipp? Jag har älskat Jonas Sjöstedt sedan hen var en av två partiledare (andra personen var ett av språkrören från Miljöpartiet!) som stod och höll tal på en manifestation gällande lagändring om tvångssterilisering för transpersoner. Jimmys min, att Jonas håller sin min - det är oslagbart. 
 
0 kommentarer