kärleksbrev

Klockan ringde för andra dagen i rad 5.44 - planen var att plugga innan skolan började. Ja ni vet själva vädret - grått, blött, kallt, fuktigt, tråkigt. En vill gå i ide tills uteserveringarna plockats fram på gator och torg.

På mitt plugg-berg jag ordnat kvällen innan ligger ett litet brev. Ett kärleksbrev från min älskade E. Förstår ni min lycka? Jag vacklade mellan att flina och vilja böla. Kärleksbrev är det vackraste jag vet. Oavsett om jag är kär, bitter, singel, upptagen eller ointresserad av andra individer så har jag samma inställning: människor borde skriva mer brev till varandra.

För det är en sådan enkel handling, men den betyder så mycket för mottagaren. Det enda som behövs är en penna, ett papper och lite fina meningar - mer kärleksbrev åt folket!


0 kommentarer