utbildningspepp!

I dag är det dags! Jag och en till person från RFSU ska hålla i en utbildning för Futebol dá Forca. Det är så jävla stort och peppigt. Jag sitter och försöker skapa ett naturligt föreläsningsleende efter bästa förmåga, går sådär när ögonen tenderar att ligga över kinderna. Kommer förhoppningsvis att piggna till under min färd ut till Södertälje där utbildningen äger rum.
- Totalt kommer det att vara 11 fotbollstränare + två andra tränare som vi ska utbilda under två dagar.  Som i sin tur tar med sig kunskapen vidare till sina fotbollsgäng som dom hänger med om dagarna. Älskar detta upplägg. Känner mig som en del i den där klyschiga filmen där en skulle hjälpa tre som hjälpte tre osv osv.
 
I dag kommer vi bland annat att beröra ämnen som kontruktion av kön/sexualitet/normalitet, puberteten, oskuldsbegreppet, ungas sexualitet, onani, säkrare sex, kondomskola, hiv/sti samt anatomi med fittfakta och kukkunskap. - där jag för första gången på länge ska prata kukar. Ska bli riktigt kul! 
 
Önska mig lycka till!
 
 
futebol da forca rfsu utbildning
0 kommentarer