bli skolinformatör för rfsu!

Har ägnat två förmiddagar åt att rekrytera nya skolinformatörer på SH och SU, men glömde ju att länka här. Utbildningen är ca 50h lång och utspridd under januari och februari. Det är några helger och några kvällar som fylls med kunskap, samtal, workshops och så otroligt viktig information om bla könens anatomi, genus, sexualitet, sexuellt handlingsutrymme, normer, preventivmedel, kondomskola osv. 
 
Jag hade som sagt sökt för fjärde gången när jag äntligen kom med. Förra året sökte jag till RFSU Örebro när dom ringde upp och sa att dom hellre ville ha kvar min ansökan till Stockholm - och jag kom med! Förutom att jag fick gå världens roligaste utbildning och lära mig otroligt mycket så fick jag även chansen att hänga med världens finaste och mysigaste gäng som nu är mina vänner. Mycket fina band hinns knytas på femtio timmar. (ursäkta för den ur-töntiga klyschan, men ni fattar.)
 
Tryck här och sök! 
 
 
kids rfsu sex och samlevnad skolinformatör workshop
0 kommentarer