distansen som hjälp

Det här med att leva i ett distansförhållande, det får en ju att se på kärlek och sin relation på ett annat sätt än när en hela tiden befinner sig i samma stad. Givetvis tar en relation mycket plats i en människas liv/tankar/schema och hjärta. Men det går inte komma ifrån att en måste anstränga sig snäppet mer när relationen är på distans. Oavsett hur mycket eller lite tid, energi, kärlek och engagemang en lägger på sin relation - måste det per automatik öka när en inte befinner sig ihop konstant. Ett annat rum för kontakt, umgänge och kärlek måste skapas. Tid ska avvaras för att ordna fysiska träffar eller om det inte är möjligt måste en styra upp tid för samtal och uppdateringar. Nu när jag var i Göteborg hamnade vi i en slags självvald distans, och det fick mig att tänka på hur vi människor skapar våra relationer. 
- och hur mycket en faktiskt kan göra för att hålla dom vid liv fastän en inte ses konstant. För det går. Om det är något jag tror på här i livet så är det relationer som inte följer normerna. Och att det här med distansen får en att anstränga sig, göra lite extra saker och hitta på mer saker för att överraska sin kärlek när det behövs som mest.
 
Ta bara en sådan enkel sak som att uppdatera varandra med bilder. Det tar några få sekunder och en får chansen att se sin kärlek, vad hen gör/äter/sysslar med och en får vara en del av dens vardag på ett annat sätt. Att en kan skicka nakenbilder med två snabba klick är ju så pass klassiskt tips att jag knappt ens vill nämna det.
 
 
 
Ska ta och få ned de bästa tipsen jag har för att underlätta vid distansförhållande. Ju mer jag tänker på det, desto fler par kommer jag på som lever just så. Lista kommer i början av veckan! 
 
 
- och det kan ju knappast komma som en överraskning att jag älskar att skicka bilder på mig själv samt matbilder. 
0 kommentarer