FLT - fritidsledartränare

I helgen gick jag en utbildning för RFSU tillsammans med ett gäng från hela landet. Vår gemensamma nämnare är att vi alla är skolinformatörer och aktiva inom våra respektive lokalförbund. Tillsammans är nu vi med i ett fantastiskt projekt som går ut på att vi kommer ansvara för varsin fritidsgård i respektive stad - utbilda, coacha och hålla workshops för personal ---> som i sin tur utbildar och snackar med sina kids. 
 
Förstår ni drömupplägget? Hur mycket frön jag kommer att så hos olika människor, som i sin tur hänger, snackar, informerar dagligen med sina kids? Drömupplägg. Helgen bestod av tre heldagar med utbildning, men jag var konstant hög av adrenalin pga älskar detta projekt så mycket. 
 
Så jag är numera fritidsledartränare - det är ungefär det som står på diplomet på bilden nedan. 
- här gick vi igenom vad en vill ha på en fritidsgård, hur en kan se ut och vad en vill förändra.
- här är gänget som varje kväll ägnade timmar åt att spela sällskapsspel. Som jag trivdes med dessa.
- och här brainstormade vi om pubertet - för hur ska vi kunna hänga med/utbilda och informera kids om vi inte tänker på ca 1/5 av alla tusen saker som snurrar i en tonårings skalle? Nyttigt och intressant övning.
0 kommentarer