utbildning i oktober

Insåg nu i veckan att jag kommer att ägna varje helg under oktober månad åt att utbilda mig. Känns så sjukt peppigt och fint att jag kommer ägna mina lediga dagar åt att lära mig mer, träffa folk, fortbildas, utvecklas, diskuteras och käfta, fylla på med ny kunskap och förmodligen bli en ännu bättre sexualupplysare. 
 
Helg ett: fortbildning med skolinformatörerna för RFSU. Vi pratade om alkohol, säkrare sex och unga. Flera bra föreläsningar som blandades med diskussioner och samtal i både små och stora grupper. Vi hann med att prata om genus och sprit, könad dricka, alkoholnormer, normer kring berusning och krogmiljö, normer kring säkrare sex och alkohol, hbtq-personer och alkohol, könade normer hos unga och alkohol. Osv. Så jäkla intressant och bra dag. 
 
Helg två: samordnarträff med Colour of Love. Tre dagar fyllda med diskussioner, samtal, metodutveckling inför kommande sommar, utvärdering av sommaren som varit. Att leva med hiv. Säkrare sex med allt vad det innebär. Samt pepp för det som varit och pepp inför kommande år. Denna helg är alltid lika häftig att vara med på, för en får verkligen kvitto på hur mycket skillnad vi gör när vi är ute på festivalerna och upplyser kidsen!
 
Helg tre: utbildning med RFSU Stockholm. Tre dagar utanför Stockholm som ska ägnas åt utbildning som har att göra med skolinformation att göra. Jag är en av två representanter från Stockholm som ska hänga med andra representanter från resten av landet. Tillsammans ska vi ha metodutveckling, utbildas och lära mig mer inför ett nytt projekt som jag kommer att vara en del av. 
 
Helg fyra: workshop i säkrare sex och normkritik för RFSL Ungdom hos BFree i Karlstad. Tillsammans med en till ska vi ned till Karlstad och hålla en workshop i några timmar med unga hbtqpersoner. Upplägget är inte helt spikat än så det kan vara allt från normer, säkrare sex, till alkohol/droger eller fuckshop. I och med att dessa tillfällen är på kvällen är det alltid ett annat upplägg än på dagtid i skolor. Nu är det ju kids som vill vara där frivilligt - vilket ger en annan grund. Kommer bli riktigt kul att hänga i E´s stad.  
 
 
Förstår ni hur jäkla fullmatad min hjärna kommer vara efter dessa fyra helger? Utbildning, fortbildning, diskussioner och samtal - konstant. Utöver detta ska jag även hålla några skolinformatörspass för RFSU, värva nya skolinformatörer till RFSU osv. Oktober kommer bli en väldigt bra månad. 
0 kommentarer