gräsänkling

Vad gör en egentligen när ens älskade är utanför stadens murar? Rensar porerna? Har "tjejmys"? Skrotar runt i en gammal pyjamas och äter kakdeg till middag? Ja jag vet inte, jag är nog en Samantha när det kommer till just detta. Känner inte direkt för att läsa modemagasin, ståendes i köket samtidigt som jag äter salta kex med vindruvsgelé på...
 
Jag har istället gjort lite av detta: 
 - burit svart från topp till tå, eftersom hon är allergisk mot svart textilfärg --> gäller att använda svart då ca 87% av garderoben består av just detta.
- använt mycket läppstift. Klen tröst att en får bruka sådant när hon är utanför staden. Det kan jag ju visserligen göra även när hon är här, men vi hånglar så mycket hela tiden att det enbart skulle bli kladdigt.
- dansat. Knuffats med människor som inte kan uppföra sig. Och skriksjungit till klassiker. 
 
Utöver detta: rensat ut garderoben inför en loppis där pengarna går till Musikhjälpen, pluggat, läst, lyssnat på podcasts, onanerat, gått fortbildning och börjat skriva på riktigt. Finns inte så mycket jag vill "passa på" med att göra när hon inte är här.
 
Fast det handlar nog mest om att jag inte direkt är den som gillar att konstruera fasader eller felaktiga bilder av mig själv. Det där med att sminka om sig innan någon vaknat efter en övernattning, alltid lukta gott/vara fixad/hel och ren på alla sätt och viss samt ständigt hålla upp en fasad - det skulle inte fungera för mig. Jag är lite för obrydd och stökig för den typen av beteenden. 
0 kommentarer