nytändning

Att utbildas och att fortbildas är nog bland det bästa jag vet. Att träffa nya människor, få lära sig nya saker, ventilera, diskutera och bolla åsikter/tankar/funderingar/frågor tillsammans med en grupp en känner sig trygg med. Det finns få saker som klår ett tryggt rum med högt i tak och peppiga människor. 
- det var en del från COL som blandades med helt nya ansikten. Och jag älskar hur en kan känna sig hemma i en grupp människor efter en kvart. 
 
Dagens utbildning hade inriktningen Gränser. Bara att brainstorma runt ordet skulle jag kunna ägna timmar åt. Hur sätter en sina egna gränser? Kan gränser flyttas? Hur visar en sina gränser? Och hur läser en av sina gränser? Gråzoner? Osäkerhet och övertramp. - samt olika faktorer som kan komma att påverka att gränserna flyttas eller försvinner helt. 
 
Sammanflätat med detta gigantiska ämne gick vi även igenom en del om sex mot ersättning, alkohol och droger. Så jävla intressant! Mitt huvud är helt proppat med tankar, åsikter, funderingar och nya ställningstagande. 
- och jag är sjukt peppad på att komma ut till kidsen! Min första workshop inom detta kommer jag att hålla i Karlstad i slutet av oktober. 
 
 
 
Det är när jag mår så som jag gör nu: sprudlig, energisk, mosig i hjärnan och lite för exalterad - som jag åter igen får bekräftat hur jävla rätt jag har hamnat. Min pepp över ny kunskap och glädjen över att få föra den vidare till kids runt om i landet/världen är mitt kvitto på att jag är på väg åt rätt håll. Så jävla häftig känsla. 
0 kommentarer