bästa sortens gåva

Jag är som vanligt emot det där med att köpa dyra presenter till varandra för att det vankas någon högtid. Eller jag är inte för att köpa prylar till folk någon gång om året. Den enda jag aktivt köper saker till just nu är bebis-E. 
 
Och jag klarar inte riktigt av hetsen som sker i konsumtionstecken vid varje form av högtid. Speciellt eftersom kvällstidningar med tillhörande bilagor älskar att dela in skiten efter kön + ålder + relation. Som att en måste definiera sig som snubbe för att vilja ha ett par mysiga raggsockor och donnor önskar sig alltid doftljus och lotions år efter år. Kvinnan vill ha sexiga underkläder och mannen önskar sig parfym. osv. Huvva. 
 
Jag och E hade gjort i ordning varsitt påskägg som vi fick leta efter igår kväll när jag kom hem från jobbet. Jag hade gjort tre små ägg med tillhörande ledtrådar på rim, där första ägget var ett ägg. Ägg nummer två bestod av shampoo från lush (räknas ej som konsumtion då det är det enda E kan använda. Och numera även jag då min närhet ger henne allergisk reaktion ifall jag använder någon annan skit.) Och det sista ägget innehöll ett kärleksbrev där hon fick ett dygn utan elektronik, där vi ska vara helt avstängda från omvärlden. OM jag längtar! 
- av henne fick jag ett ägg innehållandes ett handskrivet kärleksbrev + presentkort på massage X 4! Bästa presenterna <3 
 
Och det krävs inte så mycket mer än så. Jag älskar att vi har ungefär likadana behov, att vi båda har samma saker för att lyxa till det, dvs filmkväll och ostbågar kan vara lyx! Sovmorgon ihop är lyx! Att ge varandra massage är lyx! Att ta en glass på stan är lyx! osv. Och jag älskar att vi ser på konsumtion på ungefär samma sätt. Jag kan visserligen vilja dra fram overheaden och analysera miljöproblem ur ett globalt perspektiv. Medan hon mer gillar när det är lite grejer samt att hon inte tål 97 % av alla produkter i form av lotions, massageoljor, spa-grejer och jox. 
 
Så vi ger varandra tid, uppmärksamhet, närhet och stänger ute världen. Vilket är det bästa jag kan få av personen jag älskar. Nästa dröm är att ha semester ihop och bara koppla bort världen en hel vecka. Jisses. 
 
 
 
Och avslutningsvis, förmodligen mitt livs bästa köp. En pingvindräkt till mini-E. Så söt att jag smäller av.
#blogg100, dag 47
0 kommentarer