fifty i pocket

Det jag älskar allra mest med pocketböcker är att dom är billiga, lätta att bära samt enkla att knäcka ryggen på. Efter snart fyra år på PS är det väldigt få böcker jag läser i hård version. 
Och pocket är så lättillgängligt. PS finns runt om i stan, de flesta matbutiker och kiosker säljer också pockets + alla andra bokaffärer. Det går i princip att få tag i en pocket hur lätt som helst.
 
- men just denna vill jag inte att folk ska få tag på. Jag kan inte låta bli att aktivt förakta boken. Erotik/sex/porr/sexscener i bokform är bland det bästa som finns. Det kan vara pirrigt, eggande, hett, sexigt och fantastiskt för såväl fantasin som onaniförrådet att gå loss bland erotiska verk. Absolut. Men just denna serie river sår i min hjärna. Den har mer fel än rätt i sig. Spontant: det enda positiva: dom använder kondom! tills Fifty tvingar Ana till att börja med p-piller... 
- utöver det:skit. 
 
Hade Ana sedan tidigare haft ett aktivt sexliv, legat lite, tagit på sig själv och njutit av det och rent allmänt haft koll på sin kropp - då hade äventyret med Fifty var ett en del av utvecklingen och det hade säkert varit hett och gött. Nu är det istället Fifty som skapar Anas sexualitet. Och Ana i sin tur är skapad för att tillfredställa Fifty. Och jag tänker att det kan nog finnas många fördelar med att syssla med BDSM, men jag får obehagskänslor när den ena parten redan från början vet allt och hur hen vill ha det - medan den andra känner skuld/sorg/skam över att inte kunna tillfredställa sin parter på det sätt som hen föreställer sig att hen förväntar sig vilja ha det. osv.
 
 
En del av mig vill rekommendera den till folk, för att den kan vara intressant att diskutera. En annan del av mig vill gömma alla ex som finns och hålla tummarna för att den inte klättrar upp på topplistan. Medan jag samtidigt vet att en gigantisk målgrupp dyrkar serien eftersom dom varit på jakt efter en smaskig kärlekshistoria med känslor, skuld, smisk och regler all over the place. 
- men det finns ju så mycket annat som är bättre än detta! Återkommer med en lista. 
#blogg100, dag 47
0 kommentarer