hår, barnvagnar, kaffe och yoga.

I går hade jag en riktig jävla pangdag. Sak på sak gick bra och livet bara var sådär härligt som det kan vara när en skickat in en halv uppsats. En känner att en är i fas och faktiskt är peppad på att fortsätta att skriva. Detta efter att ha gråtit 3 av 4 påskdagar... Men just nu är inställningen att det kommer att gå. På nått jävla vänster.
 
 
Och anledningen till detta kanske är att jag inledde dagen med att läsa ut denna? Jodå, så nu kommer det att gå som en dans. Jag har en märklig känsla för genren hjälp-böcker. Jag tror snarare att det handlar om att individen faktiskt vill förändra något redan innan och kanske med hjälp av boken får en knuff i rätt riktning, och att det inte är boken i sig som skapar magi. Men funkar skiten, kör.
 
Sen var jag och färgade håret, men det har ni redan sett. Dom tog bort en gammal toning, la i en varm och en kall ton och lite glans. + ca 20 liter silke? Sitter och smeker håret i detta nu. Jag kände mig som en bortskämd prinsessa! Sen min mor slutade betala för frisörbesök, vilket var för kanske 10 år sen?, har jag gått till frisör tre gånger. Så att nu bli bortskämd fullständigt - och gratis, min själ gjorde volter. 
 
Därefter hann jag gå med i RFSU`s barnvagnsmarsch! Och det var så fint! Så mycket barnvagnar, peppiga människor och jag hamnade i slutet vid musiken. Så jävla härlig och peppig stämning. Älskar när det är bra stämning fastän en demonstrerar om hemska saker. Att en förenas med pepp och styrka.
 
När klockan närmade sig två hängde jag och Ellen på Centralbadets gård och drack kaffe i solen. Diskuterade våren, sommaren, hösten och livet som vuxen. Den där känslan av att bara vilja bli klar med studier, hitta boende, kanske gifta sig, slänga in lite kids eller varför inte en mops? Men att vara på en ny fas i livet. Jaja, den dagen kommer väl också. 
 
Och sen testade jag en ny instruktör för yoga II, och det gick så jävla bra! Jag klarade av duvan, sköldpaddan, svanen, fisken och plogen utan problem. Min kropp njöt och min knackliga rygg fick sig en omgång. Kom hem, skulle visa mina skills, gjorde en brygga och vek någon nerv... På bilden strålar jag/solen strax innan passet.
 
Sen hånglade jag och E i duschen till Håkan, jag läste tre sidor i en bok och somnade på stört. Tack livet för en så jävla fin dag. Mitt i all stress/press/ångest med tentan, så levereras denna dag. 
 
- i dag ska jag läsa igenom mina klasskompisars uppsatser, vara med när Phia får håret färgat, äta lunch på stan med henne och Ellen, träna och avsluta dagen med att hänga med RFSU på en fritidsgård. Första tillfället för att testa metoderna med kids, ska bli så jävla kul!
 
#blogg100, dag 52
0 kommentarer