jag och bibeln

Jag minns första gången jag såg boken hos stadsbibliotekets VNDP-hylla, och jag för första gången fick se ordet i print. Tidigare hade jag med rosiga kinder googlat det, och nu fanns det en hel bok om ämnet. Känslan var överväldigande. För mig blev det ett bekräftande om att jag mina drömmar kunde bli något. Det var inte jag som skulle "ändra inriktning" eller ett ämne enbart för gubbar som läst 17 år på högskolor och forskat i 30 år. Även yngre generationer kunde få tillgång till ämnet och jag blev en av dessa.
 
Åren har passerat och nu har jag haft en handfull av medförfattarna i olika kurser, det här häftigt. Jag har tredje upplagan som kom år 2010, och det finns redan saker som borde putsas upp och fixas med. För precis som med alla områden behövs det ständigt fyllas på med ny kunskap, färsk forskning och nya mål att ta sig an.
- och ja, givetvis är ett av mina stora mål att en gång få en text publicerad i en av upplagorna. Den drömmen. 
 
Min plan var att använda boken inom ett område jag skriver om just nu för en artikel. Och den fakta som finns är på ca en sida. Och är skrivet på ett värdelöst sätt. Så ja, inom sexologin finns det ständigt nya områden att forska inom. Dvs min wannabe-framtid.
 
#blogg100, dag 41
0 kommentarer