när livet är en schlager

I morgon firar vi två månader som förlovade! Hur fort tickar inte klockan på? Och det är så många datum precis i början av varje månad som känns lite extra: 3e = vår månadsdag, 8 = förlovningsdag och utöver dessa händer det att vi firar datumet för första kyssen och minns första tiden ihop lite extra. Hur länge håller en på med sånt? 
 
Ja jag vet inte, men jag älskar det. Jag älskar att pausa uppsatsångesten för några timmar och ägna tiden åt att hångla, fnissa och fira kärleken på lite olika sätt. För hur jävla ofta i livet träffar en rätt? Sådär rätt som det faktiskt kan bli när både hjärta, hjärna och mage hajar till på samma gång? Kanske en handfull gånger för vissa, kanske lite färre för andra. Och för några kanske det sker en gång. Och jag har lovat mig själv att njuta så jävla mycket konstant av detta. 
 
Eftersom jag ska på mingel imorrn så firade vi spontant (på bådas initiativ) med rökta räkor och saffransaioli, Veckans brott, hångel, wienerbröd osv. Som jag dyrkar denna donna ❤️
 
#blogg100, dag 36
0 kommentarer