sex och makt

För er som inte har möjlighet att se varken Liv Strömquists fantastiska pjäs eller Aleksa Lundbergs magiska uppsättning om transpersoner - så får ni inte missa SVT´s tema "sex och makt". Jag tittar visserligen aldrig på tv, men jag älskar när det finns bra serier, filmer och dokumentärer tillgängligt. Kultur i olika former ska i så lång utsträckning som möjligt finnas tillgängligt för en så stor grupp som möjligt. Gärna gratis. 
 
 
Just nu går det att se sju stycken kortfilmer under temat sex och makt. "Pleasure", "Ta av mig", "Ladyboy", "ABC", "Boygame", "Unplay" och "Love" heter filmerna. Den som visades först var Pleasure och har regisserats av Ninja Thyberg, som var med i panelen på Bio Rio i söndags. Och den går bara att se i en dag till! Så spendera 14 min av ditt liv väl inom de kommande dygnet. 
 
Jag och E har hittills sett Pleasure och Ta av mig. Bägge är extremt sevärda och mycket tankar och känslor hinner skapas på en kvart? Det måste ju vara svårare att lyckas åstadkomma det på 15 min istället för 90 min? Fattar inte hur dom lyckas, men det gör dom. Recenssioner av samtliga kommer senare.
 
#blogg100, dag 44
0 kommentarer