att lära en trött gammal hund

I natt klockan 00.00 har jag deadline för en tenta i sexologi. Kursen heter sexologi och funktionsnedsättningar och är riktigt spännande och bra. Det var en såndär kurs jag skulle gjort klart i vår tills min hjärna insåg att den inte direkt ville skriva uppsats plus klara av 22,5 hp i sexologi. 
 
Så istället fick jag en chans nu i sommar (älskar lärare som har hjärtat på rätt sida och ger elever andra/tredje och fjärde chanser!) och har deadline nu istället. Och jag har fortfarande inte lärt mig. Gällande uppsatsen gick det ju nästan, men gällande andra kurser - jag kan inte göra saker i god tid. Min spärr gällande deadlines är stenhård och jag hatar det. Istället för att skriva lite då och då och leverera i god tid, sitter jag istället nu och hetsskriver innan jobbet, och har ca en timme efter jobbet på mig att bli klar med uppsatsen. 
 
Nästa kurs jag tar mig an ska jag plugga helt annorlunda till. Eller iaf inte gråta vid tolvslaget. För det vinner ingen på. Förutom att jag någonstans gillar det där härliga stressruset som kommer när en är tillräckligt stressad och peppad på samma gång. Skräckblandad förtjusning osv. 
 
 
Det ämne jag valt att grotta ner mig är aspergers syndrom. Denna diagnos i kombination med kärlek, sexuella kontakter, känslor, stigma och begreppen funktionshinder/funktionsnedsättning. Så jävla spännande.
 
 


0 kommentarer