bron <3

Om vi bortser från ett litet ynka pass på 6 timmar så hade jag och E en ledig helg. Så behövligt och fint på alla sätt och vis. Vi ägnade timmarna åt att hänga bara vi två. Åt hamburgare på Babas, brottades, hånglade, åt Ben & Jerrys i sängen, minglade runt hemma och såg hela säsong ett av Bron. Detta är vad jag kallar drömhelg. DRÖMHELG! 
 
Och Bron, vilken jävla serie. Jag älskar Saga och allt som har med Saga att göra. Jag som precis läst en hel del om aspergers syndrom föll pladask för Saga. Jag ser serien så långt efter den var aktuell så jag vet inte om det funnits kritik mot Saga som karaktär? Men jag gillar att att aspergers syndrom bakas in och visas upp på olika sätt. Utan att själva serien handlar om just aspergers syndrom. Precis som jag gillar när någons sexualitet som inte är heterosexualitet inte är själva huvudstoryn, utan kanske något som nämns då och då. Hur det normbrytande får ske utan att hela tiden nämnas och uppmärksammas. Sånt tror jag på. 
 


 
0 kommentarer