hur länge ska en ha ont?

Jag har fyllt tjugofem och jag kan inte min kropp. Sedan juni har jag inte ätit p-piller och min mens är 37 dagar sen. Är det därför jag nu har ont? Eller har något annat hänt? Jag vet inte. Vet bara att det känns som knivhugg varje gång jag tar ett steg. Och att jag precis betalat 400kr för att förhoppningsvis få veta. 

Kan det vara kroppens reaktion på första ägglossningen på tio år? Cysta? Cancer? Ingen aning. Men mitt huvud klarar inte av att tänka mer. Tror huvudet och ångesttankarna är värre än knivhuggen i magen. 

Och samtidigt som jag sitter här känner jag dels ångest över att jag tar någon annans tid. Men också ångest över hur vården ser ut för "kvinnor". Hur allt som rör livmoder, äggledare, fitta och mens har lite mindre värde = sämre vård och dålig forskning. Denna vetskap gör mig galen. 

Tur att jag packade ner två böcker iaf. 


0 kommentarer