tack för att du sa JA!

För ett halvår sen var det en stökig och grå lördagskväll och jag frågade inlindat ifall du ville förlova dig. Vi hade bråkat, gråtit och skrikit, och som en gigantisk urladdning kom orden. Eller inlindat och inlindat, det var mer ett påstående som du svarade ja på. Och sen frågade du och jag sa ja. Som jag sen frågade igen för att verkligen deklarera att att vi hade förlovat oss. Stökigt, spontant, vackert och romantik enligt oss. Några ord som kom direkt från hjärtat. Vi hade pratat om det några dagar tidigare för jag sa att jag vägrade vara ännu ett par som förlovade sig på alla hjärtans dag. Och att om du skulle fria skulle det banne mig inte vara på den dagen. Så blev det istället jag som frågade och du som sa ja! 
 
 
Det senaste halvåret har gått på en kvart, men det har varit den lyckligaste kvarten i mitt liv. Tack för att du gör mig lika pirrig varje morgon, för att du kan lugna ner mig med en kram som är längre än 10 sekunder och för att du gör mig yr med dina kyssar. Tack för att du inte blir arg när jag har blodsockerfall och skriker, för att jag stressar konstant och för att vi ibland måste boka in vår tid. Tack för att du peppar och stöttar mig i exakt allt jag gör och för att du är min bästa hejarklack. Tack för att du bakats in i min familj och bland mina vänner som en passande pusselbit. Tack för att du tittar på mig med glittrande ögon och ler på ett sätt som får det att pirra i magen. Tack för att du får mig att skratta flera gånger om dagen och för att du får mig att känna mig som roligast i världen. Tack för att du alltid lyssnar oavsett om det gäller en lång utläggning om samhällsklimatet, en bra bok eller en händelse jag varit med om. Tack för att du fattar mig när jag inte orkar förklara eller berätta något jag känner eller tänker på. Och största tacket av allt - tack för att du älskar mig så förbannat mycket. Ungefär lika mycket som jag älskar dig. <3
 
 
I går åt vi på Grill Ruby, hon åt oxfilé och jag åt en fantastisk hamburgare. Därefter kryssade vi bland turister fram till en glasskiosk och strosade långsamt genom stan. Stockholm var ljummet och himlen färgades sakta rosa. Helvete vilken lyckad kväll!
 
0 kommentarer