Musikhjälpen 2014

Såg på deras hemsida att dom just nu samlat in: 3.426.398 kr. Vilket är så otroligt mycket pengar. 

I årets Musikhjälpen samlar dom in pengar för att stoppa spridningen av hiv. Vilket är ett extremt bra tema. - och jag ska vara med! Tyvärr inte i buren, utan mer på sidan av. För samtidigt som Linnea, Kodjo och Petter är i buren finns det samtidigt aktiviteter runt omkring för att öka medvetenheten om hiv. Det pirrar i mig när jag tänker på hur viktigt detta är. 

Och jag kommer att hålla i en sån aktivitet! Jag och en till kommer att hålla en workshop för RFSL ungdom på Grand. Ikväll mellan 17-19. Och då kommer vi prata om:
- normer kring sex och sexualitet
- att kommunicera kring sex och säkrare sex
- kommunikation om sina egna gränser gällande sex. 

Jag är så peppad!! En tanke med detta är ju att för att kunna ha bra och säkrare sex, måste en dels ha kunskap om kroppen. Men även kunna kommunicera om vad en vill och inte vill. Och allt det kommer vi prata om. 

Så bor ni i Uppsala - kom dit! 
0 kommentarer