senaste nytt


Dessa plockade jag med hem efter mitt sista julpass. Tre deckare, en novell, en roman och en engelsk roman. Känns som en perfekt blandning. Dessutom är det en bra uppladdning inför mitt separatistisk år. Men mer om det senare. 

Från vänster till höger:
- Robert Galbraith: Gökens rop. Deckare skriven av J. K Rowling som använder sig av ännu en manlig pseudonym. Så trist. 
- E. Lockhart: The disreputable history of Frankie Landau-Banks. Läste en annan av Lockhart i Thailand som var fenomenal.
- Lena Ebervall & Per E Samuelsson: Mördaren i folkhemmet. En deckare baserad på en verklig händelse. 
- Karin Fossum: Carmen och döden. Fossum är expert på att skapa ångest under läsningen. 
- Karin Boye: Ella gör sig fri. Har som mål att läsa allt Boye skrivit.
- Joyce Carol Oates: Två eller tre saker jag glömde att berätta för dig. Detta ska bli första boken jag läser av denna författare. 
0 kommentarer