alla hjärtans dag genom tiderna

Har gjort en liten sammanfattning, och jisses vad det pendlat upp och ner mellan åren. Från att vara tillsammans med någon, ligga runt, hata kärlek, älska kärlek, tro på kärlek och inte bry mig alls. Från att fatta queera termer till att bli glad över en ask geléhjärtan. Osv osv. 
 
Februari 2009: Jag var tillsammans med en snubbe. Jag arbetade på ett fik på götgatan som visade sig vara svartjobb tills jag anmälde dom till skatteverket. Och jag hade bott hemifrån i lite mer än en månad. Jag hade förlorat ett tequilarace kvällen innan, så var fruktansvärt bakis och fick en ask gelehjärtan av min dåvarande partner. Eftersom hen hade bokat in en spelkväll, låtsades jag som att allt var jättebra och läste en bok med historiska kärleksbrev. Var ledsen över att hens vänner kom före men nöjde mig med det jag fick.
 
Februari 2010: Jag var singel och arbetade på fritids. Samtidigt som jag arbetade med blommor? Min syster firades så jag fick hänga med henne och hennes vänner. Min grundtanke var att alla oavsett partner eller ej kunde fira kärlekens dag och ha hur mysigt som helst. Men egentligen var jag fruktansvärt sårad och ledsen fortfarande och hatade henom av hela mitt hjärta. Så jag var fejkpepp denna dag och glad över att jag fick hänga med syrran. Det bästa var att jag tipsade heteropar om att skaffa en strap-on för att "skoja" till det.
 
Februari 2011: Jag var fortfarande singel med hade runt denna dag sprungit in i en snubbe på en stureplanskrog. Hen var äldre och jag var uttråkad. Dessutom hängde jag med en annan gammal flamma. Det var den tiden i mitt liv då jag uppmuntrade allt och alla till att ligga runt så mycket som möjligt - bara kondomen var på när den behövdes! Och det där med kärlek var knappast något jag brydde mig om. Utan det var kul att dagen fanns, men den blev bättre om folk låg mer. Ungefär så resonerade jag.
 
Februari 2012: Åh, jag var så fruktansvärt anti mot monogama relationer och rent allmänt trött på kärlek. Jag hade precis lärt mig hur vidrig heteronormen är och jag var anti anti anti. Så jag firade kvällen med Fredrik och Jennie. Vi pratade polyrelationer och åt vegetarisk tacos. Magisk kväll med andra ord. Jag blev helt friskförklarad dagen efter och jag insåg hur mycket jag älskar mig själv och måste skämma bort mig själv konstant. Och hur jag måste visa min kärlek för folk i min närhet. 
 
Februari 2013: Jag hade kickat igång min skolinformatörsutbildning för RFSU och träffat världens bästa gäng. RFSU fyllde åttio, så vi ägnade kvällen åt att göra quiz om kondomer och sexualpolitiska frågor. Vi drack en massa bubbel, fick glidmedel och avslutade med häng på carmen. Anna-Klara Bratt började följa mig på twitter, så ni fattar ju själva hur häftig den kvällen var. 
 
Februari 2014: Jag är så kär i den bästa att jag knappt kan tro att det är sant. Hon får mitt hjärta att slå dubbelt och varje dag med henne är en fest. Vad vi än skulle göra innebär fantastiska stunder. Hon är den bästa och jag älskar henne så fruktansvärt jävla mycket <3 Detta kommer att blir den bästa ahd någonsin! 
 
2 kommentarer
rebbex

blom försäljare brukar veta om den saken. men om du inte var avlönad av försvaret så var du inte blom försäljare...desutom krävs en viss psykologisk utbildning...

rebbex

du är snarare med i laget som kommer vara trygg men kanske inte en av dom rikaste om du inte spar du är alltså i samma klan som mig men du behöver inte bry dig...fin sofa...akta dig för hemlis...)