att baka ihop en kandidat

Om fem dagar ska planen för min kandidatuppsats vara inne. Hur bakar en ihop en uppsats som inkluderar kriminologi, genus, sexologi och kammar hem ett bra betyg på det? Ja ni, jag kan bara hoppas att min wannabe-handledare tycker om min idé och godkänner den. Sen kickar jag igång i slutet av mars. 
 
 
Efter att ha läst mer än heltid i två år kommer jag nu att baka ihop det till en unik kandidat. Redan förra våren hade jag samlat ihop 180 hp, så hur mycket jag är uppe i nu vet jag inte ens. Men tillsammans med min kandidatuppsats ska jag söka in till masterprogrammet i sexologi vid Malmö högskola. Och då jag inte har den "rätta" utbildningen som vanligtvis inkluderas i deras klass som sjuksköterska, undersköterska, läkare, socionom, polis, lärare osv osv. - så kommer jag få söka in via reell kompetens. 
 
 
Vilket innebär att min kandidat + övriga kurser + alla mina utbildningar + Veckorevyn + RFSU + RFSL Ungdom + föreläsningar + utbildningar jag gör för olika företag + Oliver & Eva + feminetik.se + MSN Lifestyle + allt annat jag gjort ska bakas samman och resultera i en gigantisk, omfattande, fantastisk, spektakulär och ordinär utbildning för att jag ska kunna kalla mig för sexolog. Jisses, den dagen jag bär den titeln på riktigt. 
 
plugg sexologi utbildning
0 kommentarer