Ellen Page är flata!

Och som att mina känslor inte redan var all over the place - så är hela min feed fylld med denna fantastiska nyhet: Ellen Page är flata! För er som inte får upp en bild av denna magiska person, hen är Juno! Den bästa filmen någonsin och den film jag ser minst en gång om dagen när jag har som mest bebissug.
 
Här kan ni se henoms fantastiska tal. Mitt hjärta svämmar över, helvete vad hen är bra! Lyssna, böla, applådera spontant framför datorn. 
- men, läs för guds skull inte kommentarerna. Folk är förvånade över att hbtqi-personer behöver komma ut? Den diskussionen är lång och den tar vi en annan dag. 
 
 
Låt oss istället fira att en av världens främsta skådisar äntligen pratar om sin icke-heterosexuella identitet! För ja, så länge vi lever i en kass heteronormativ värld behövs förebilder. Svårare än så är det inte. 
4 kommentarer
emma

Får jag bara fråga varför du kallar de flesta hen?

emma

Får jag bara fråga varför du kallar de flesta hen?

rebbex

för att hon redan vet vad hen är och sysslar med genusvetenskap och psykologi

rebbex

nja möjligen bi men inte flatta ledsen gumman men i dom kretsarna väljer man. Däremot helt klart en feminist och vissa manliga drag.