universum är vårt

Mitt gamla ömma pophjärta slog dubbla slag genom hela låten och jag föll pladask. Låten har allt som jag längtat efter, upplevt, hatat, älskat, upplevt om och om igen, trånat efter och tröttnat på. Hoppfull kärlek, hjärtdunk och den där sinnessjuka längtan i bröstet efter att bara få hålla om någon. Den där inbillningen att just nu, just den här personen som jag tycker om, kanske för några timmar eller så kanske det blir för några år. Den där naiva känslan av att en kan hitta sitt livs kärlek på ett svettigt dansgolv på en bar där ölen kostar 29 kr. 
 
Jag tänker på alla nätter innan jag fått hångla och hur jag kunde längta mig blå efter att få ha någon annan kropp mot min. Alla nätter jag höll Ellen hårt i handen och vimlade runt i sommarnatten. Nätterna där ölen alltid var god, en kunde gå från mun till mun och hur det var kul att plantera stulna blommor i hela diskhon hemma. Och jag tänker på där jag är just nu. Tiden då jag gått vidare från blöta nätter och identitslösa ansikten med tillhörande kroppar som max stannade kvar i mitt medvetandet i några veckor. Hur den där känslan av ensamhet inte längre är en del av min vardag eller hur jag inte längre hoppas att något gammalt ligg ska ringa. För jag letar inte längre. Jag vill inte bli värderad efter mitt utseende och jag suktar inte längre efter fem-i-tre-ragg. Det var en fantastisk och omvälvande tid i mitt liv. Men jag är så glad över att den tiden är över. Det är en bunt fantastiska skrönor och minnen. Men jag är färdig med det. Samtidigt som jag älskar exakt allt som pågår i detta stadie nu. 
- allt från småtjafs över disken till ligga i timmar. Eller bara något så enkelt som att se hennes leende. Jag vill inte befinna mig på någon annan plats än där jag är just nu. Tillsammans med den bästa. 
 
0 kommentarer