är detta rätta vägen?

Ja jag vet inte? Men sen jag skrev senast om att jag ville att världen skulle skriva ut när de använder sönder-retuscherade bilder - har jag fått reda på detta. Ett märke i staterna som "lämnat kvar allt". Dvs lite kilon, tatueringar, födelsemärken och allt annat som en alltid raderar med hjälp av lite knapptryckningar på datorn.
 
 
Tanken med detta är att visa upp "riktiga kroppar" samt göra det enklare för kunder att känna igen sig själva och kunna välja kläder som passar deras kroppar. Med dö-snygga kvinnor som objektifieras som vanligt, men som inte är tillräckligt snygga/smala/långa för "riktig reklam". 
- och det är fortfarande en kass bransch där kvinnor objektifieras och sexualiseras, men att personerna har kvar lite skavanker för att på så sätt locka till sig "normen". Att vem som helst ska kunna känna igen sig och på så sätt handla de varor som passar hen bäst. 
 
Är det rätta vägen? Blir det bättre reklam för att någon kanske har en tatuering och en annan kanske inte är Size 0? Blir folk mindre upp-phuckade om reklamen blir mer "mänsklig" - men likväl fortfarande sexistisk och objektifierande? Ja jag vet faktiskt inte. 
 
kass reklam kvinnors kroppar
0 kommentarer