FLT - igång

Det blev ingen intervju med MSN Lifestyle igår, eftersom jag lyckats glömma bort ett möte med RFSU Stockholm som tog tre timmar. I vintras gick jag en utbildning där jag blev fritidsledartränare - och nu har vi kickat igång projektet på allvar. 
 
Upplägget: vi är två från sthlm + en från ledningen som ska utbilda en grupp fritidsledare i sex, kärlek, normkritik, genus, säkrare sex, mens, kondomer, trans, känslor, prata om sex, kroppen och allt annat som kan röra kids. - Som i sin tur utbildar/snackar med sina kids. Och som i sin tur kommer ta kunskapen med sig ut i livet. Osv. 
- detta sker även runt om i Sverige i bla Västerås, Skåne, Umeå, Gotland, Uppsala. 
 
Magiskt eller hur? Så under tre heldagar kommer jag vara med och utbilda för att sen hälsa på dessa fritidsgårdar under april/maj. Detta kommer jag alltså ha som ett projekt under våren och det är så jävla mäktigt att vara en del av något precis när det kickar igång. 
 
 
0 kommentarer