och inte visste dom då att det var livet som dom fick.

Året har gått mot sitt slut och vad passar bättre än en liten sammanfattning. Förra årets sammanfattning finns här. En ganska spännande och delvis sorglig text. Skönt att det året har passerat sedan länge. 2013 blev så mycket bättre. 
 
Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Jag har varit på Harry Potter-land i London och i New York. Jag har blivit moster åt ett litet älskat troll. Pratat i radio i egenskap av expert. Blivit löjligt kär i en fantastisk tjej och nu firar vi snart fem månader. Haft kvalitetstid med en magisk mops. Kört en jäkla massa bil. Samt pluggat mina två första b-kurser.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min syster fick ett litet magiskt troll! <3 Men ingen annan? Mer bebisar!
 
Vilka länder besökte du?
New York/USA, London/England, Marbella/Spanien, Phuket/Thailand.
 
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Ett körkort och ett eget radioprogram, tack! Och en egen spalt i någon bra tidning. Jag är öppen för förslag.
 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
3/7 när vi blev tillsammans. Dagen då vi var på Harry Potter-land. 27/7 när E föddes. 
 
Vad var din största framgång 2013?
Att jag fick medverka i radio som sexualupplysare. Alla artiklar på MSN Lifestyle där jag var med som sexexpert. Min tid på Veckorevyn som fick ett abrupt slut i februari. Mina artiklar för nybörjare hos Oliver & Eva. Att jag skapat och hållt en egen utbildning för RFSU. Att jag blev skolinformatör för RFSU. Min tid som samordnare för Colour of Love. Att jag läst två B-kurser. Och att jag nästan tagit körkort.
 
Största misstaget?
Att jag läste alldeles för mycket kurser under våren 2013 då jag samlade på mig 67,5 hp. Det är alltså lite mer än ett helt års studier på en termin. Och att jag läste en massa sommarkurser när jag egentligen skulle ha sommarlov. 
 
Bästa köpet?
Resorna. Kan inte spendera pengar på ett bättre sätt.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Resor. Eftersom det blir några per år, så blir det resor som jag spenderar allra mest pengar på. Men värt varenda krona. 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag blev kär! Och att jag kan köra bil väldigt bra. Samt att hänga med både bebisen E och min tjej E. Och att hänga med Nixon.
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Pistol och Valborg. Eller hela skivan. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag har varit väldigt mycket gladare detta år. Ilskan har försvunnit och jag har börjat komma i fas igen. Inte samma fas som förut, den är sedan länge borta. Men något nytt och bättre håller på att byggas upp. Detta år kommer bli ännu bättre!
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Äh, allt sker av en anledning. Jag har njutit fullt ut av detta år. Och tagit alla käftsmällar på bästa sätt.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat mindre. Mer yoga och mindre stress 2014. 
 
Blev du kär i år?
För första gången sen jag kickade igång denna blogg kan jag äntligen svara - JA!
 
Favoritprogram på TV?
Har precis blivit med tv. Så jag säger väl årets julkalender och Veckans brott
 
Bästa boken du läste i år?
Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson. <3 Och Hatet av Maria Sveland.
 
Största musikaliska upptäckten?
Jag har börjat lyssna på vinyl igen, om det räknas?
 
Något du önskade dig och fick?
Att jag skulle bli förälskad och ha en rolig sommarflört. Och jag fick så mycket mer än så, mitt livs kärlek.
 
Något du önskade dig och inte fick?
Körkortet? Men jag är jävligt nära. Tar det i vår. 
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag jobbade några timmar, blev uppvaktad med tårta av en kollega. Åt lunch med Tobias. Sen mötte jag upp Moa som hade lagat magiska snittar. Sen hade jag middag för ett gäng vänner med bubbel, pizza och passionsfruktspannacotta. Därefter blev det dans tills solen gick upp. En riktigt bra födelsedag!
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag hade förstått SPSS bättre.
 
Vad fick dig att må bra?
Lilla och stora E. Hänga med Nixon. Ligga och sola på landet och bara lyssna på fåglarna. Att yoga. Och onanera, men det är ju knappast något nytt.
 
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
Kan nog inte komma på någon? Kanske Persbrandt från 98?
 
Vem saknade du?
Pappa. Den saknaden går upp och ner, men är ständigt igång.
 
De bästa nya människorna du träffade?
Emelie, utan tvekan.
 
 
Mest stolt över?
Att jag pluggat väldigt bra under både våren, sommaren, hösten. Och att jag åkte iväg på intensivkurs för körkortet. Och att jag vågade ragga på E. Jag var visserligen kass, men det gick slutligen hem.
 
Högsta önskan just nu?
Att jag tar körkortet, får ett nytt skrivuppdrag, finner skrivro och lär mig hantera en viss yogaställning där en balanserar på skulderbladen medan en gör olika rörelser med benen. Resten i mitt liv är helt på plats! <3 
 
0 kommentarer