bota ångest med fest

"Åh! Hur känns det att vara tjugofem?!!" pepp kassörskan med en lite för glad röst.
"Jag vet inte. Eftersom jag inte fyllt än."
*krispig stämming* 

Jag har tänkt och tänkt över om jag haft ålderskris eller inte. Och det enda jag saknar i mitt liv just nu är ett körkort. Det kommer sitta så bra i min plånbok från Svenskt Tenn (som jag får av mig själv efter godkänt test + körning.) 

Utöver det har jag inte så mycket kris. Mitt liv har redan vänts upp och ner efter hepatiten och sen pappas död. Så det där med livsplaner är inget jag direkt sysslar med på daglig basis. Jag har snarare olika mål som ska avhandlas, men när det sker är lite mer oklart. Och det är så skönt med den inställningen. Detta ska ske framöver:

- körkort
- kandidat i Krim
- master i sexologi
- auktoriserad sexualrådgivare 
- kids
- skriva böcker i tre olika genrer
- ha en nationell turné med något bra föreläsningsämne
- gifta mig
- bo i New York i tre månader minst
- besöka Malaysia, Sydafrika, Australien och Japan
- tågluffa i Europa


Men fram till de dagar jag prickar av dessa punkter tänker jag istället njuta av livet. Ångest kan en ha över så mycket saker, att jag inte lever efter en tråkig klyscha är inte en av de sakerna. Detta ska jag bland annat göra genom att fira min födelsedag med ett gäng vänner för en kräftskiva på landet! Denna bild fick fungera som inbjudningskort.
0 kommentarer