boktips!

Jag har nästan hunnit med två böcker under semestern. Först ut var tredje delen i Elegant Crime-serien av Denise Rudberg. Och som jag älskar Rudbergs böcker. Tempot är snabbt, rikligt beskrivna karaktärer, miljöer och händelser. Och det namedroppas av dyra märken till höger och vänster. Som jag sväljer och älskar. 

Därefter påbörjade jag En sekund i taget av Sofia Nordin. Det är Nordin som även skrivit Det händer nu = min topp-tre bok någonsin. Detta är ingen romantisk/sorglig flathistoria, utan en förjävlig dystopi. Det kommer en feber till stan/landet/världen och hela huvudkaraktärens familj och stad utplånas. Och nu ska hon själv överleva, på något sätt... Tänk Hungerspelen fast snäppet mer hjärtskärande då Hedvig är yngre, helt ensam och jävligt rädd. 

Ska läsa klart sista femtio sidorna nu. Samt äta upp chipsen. Fantastisk smak.
0 kommentarer