det bästa med frilans

... är att jag kan hänga med detta troll! Samtidigt som syrran är och jobbar får jag och E kvalitetstid med lilla E och knyta känsloband. Jag kan ju inte överdrivet mycket om socialpsykologi, men det jag minns är det där med att knyta band till personer i sin närhet. Och att jag redan då bestämde mig för att jag gillar idéen av att ha flera personer som nära personer i sitt liv, än enbart mamma + pappa som den danska psykologen föreslog...
 
Några i min klass ansåg att det enbart var i tredje världen som detta känslomönster var lämpligt , medan västvärlden var mest lämpade för att ha en eller två nära personer. Och det känns så märkligt att vilja kategorisera känslomönster baserat vart en är född. Efter det jag läst inom ämnet är min slutsats att kids mår bra av att vara trygg och glad med fler människor. Något som jag satsar stenhårt på gällande trollet <3 
 
Så samtidigt som jag ringer, mailar och fixar med jobb - har jag en skrattande, snart gående fantastisk liten varelse i min närhet. Magisk dag med andra ord. 
0 kommentarer