en resa för två flator, tack!

Jag fick mitt schema i torsdags och E fick sitt schema i går. Efter att ha blandat samman dessa har vi ungefär fem dagar i rad att slå ihjäl. Resten avbryts av att någon utav oss har jobb eller annat att göra. En dröm inför kommade somrar är väl att ta ut gemensam semester som en annars kan göra... Men men, i år blir det på detta vis och jag räknar istället med att leka semester dygnet runt. 
 
I alla fall - jag vill ju givetvis utomlands! Förutom att baka cupcakes, hångla med min tjej och typ läsa är ju resor min hobby. Så jag vill bara bort någonstans. Och har inga krav. Gärna sol och typ en glassbar, men utöver det inga måsten. Så länge hon är med blir det ju paradis vartsomhelst.
 
Så jag googlade runt i några timmar. Mallorca - äta glass i dagarna fem och njuta av solen? Berlin för att strosa runt i vackra kvarter? New York och uppleva min favoritstad med min favoritperson? Barcelona och läsa spanska tidningar och besöka Gaudís park? Eller varför inte Paris? Äta baguette, hångla framför Eiffeltornet osv.
 
Tills tanken slog mig att när Frankrike ändrade så att homoäktenskap blev lagligt fylldes gatorna av motståndare. Och framför mina ögon målas en värld upp av hat och okunskap upp. Hur det ser ut i övriga världen har jag lagom bra koll på. 
 
 
Och jag orkar inte med detta. Jag är redan så jävla medveten om att jag som relativt liten, babyface-utseende och kvinna lever farligt enbart genom att andas. Jag kan bli våldtagen, misshandlad, sexuellt trakasserad och mördad vart i världen jag än befinner mig - för att jag är kvinna. 
- på detta ska jag nu leva med rädslan att bli nerslagen för att jag älskar en annan kvinna. 
 
Det är inte så att jag vill kunna ha sex på stranden med min donna, utan snarare kunna hålla hand i hand på stan, kyssas på en kvällspromenad eller stryka hennes kind under en dag på stranden. Jag vill kunna sova på ett hotell utan att städpersonalen skjuter isär våra sängar varje kväll. Jag vill kunna vara hennes vart jag än är. 
 
 
Så jag behöver er hjälp! Jag vill kunna åka på semester med min fästmö, och kunna njuta. Liksom vara lika rädd som jag är varje dag här hemma, det får en väl tåla i en homofobisk värld? Jag är ju realist - vart en än är kan en ju vara säker ena dagen och råka ut för något helvete andra dagen, precis som i Stockholm. Tror ju knappast att det finns en fredad zon... Men finns det några städer där en kan gå trygg hand i hand på stan? Platser en ska undvika som pesten? Osv. Men jag vill hitta en semesterplats där vi kan slappna av, som par. Och utöver det är mitt enda krav att det finns glass. 
 
hatbrott hbtq-vänligt resor
1 kommentar
Kitten

Kanarieöarna är gayvänliga! Speciellt gran canaria och playa del ingles. Glad midsommar :)