en egen föreläsning

Nu är det äntligen dags - jag ska hålla min egna föreläsning/workshop! Nog för att jag älskar att föreläsa, utbilda och hålla workshops för RFSU´s/RFSL´s skolinformatörers räkning, workshops för RFSL Ungdom eller för Colour of Love. Men att få en helt egen förfrågan utanför mina organisationer, det är stort. Så jäkla stort. 
 
Upplägget är följande: en folkhögskola har demokrativecka. Jag har dagen då det handlar om HBTQ. Vad jag ska prata om eller hur jag ska lägga upp det är fritt. Och jag har växlat mellan följande faser:
 
1) OH MY GOD!! Min första föreläsning!! Heja, jag är bäst!
2) OH my god, vad har jag gett mig in på? Jag kan inte hålla min egna föreläsning?
3) Klart jag kan! Heja mig! Men hur fan ska jag få plats med allt jag vill säga?
4) Schemat är klart, ramarna är satta - nu börjar peppen komma!
 
Så ikväll stiger jag på ett tåg - imorrn möter jag minst 30 pers i deras skolaula och pratar HBTQ under några timmar. Det kommer bli så jäkla kul. Kommer varva mellan föreläsning, diskussion och olika övningar. Min alldeles egna föreläsning. Så jävla peppigt.
 
 
ps. jag har haft en innan. En skola i Stockholm som ville att en kändis (he he) från Veckorevyn skulle svara på frågor från kidsen. Jag var svinnervös, läraren la sig i när jag svarade och det slutade med att jag fick be lärararna lämna lokalen. Då gick allt mycket bättre och föreläsningen blev helt ok. 
 
#blogg100, dag 8
0 kommentarer