tryck play

Här kommer en länk till det jag pysslade med i måndags kväll - jag hängde med Isabelle Wahlf under henoms sista program (för just nu?) hos Radio Skanstull. Vi stod i en liten studio och hojtade över bordet. Så jävla fin och peppig stämning. 
 
Tanken var att jag skulle prata om mina utbildningar, varför jag gjort som jag gjort och hur en kan tänka om en vill plugga till något - men inte gå den traditionella vägen. För alla är inte skapta på samma sätt och lämpade för exakt samma metod. Det gäller kids som vuxna, vi fungerar på olika sätt och utbildningsmöjligheterna måste utvecklas och vara tillgängliga för alla. Jag har aktivt valt bort en lång sammansatt utbildning för att istället läsa tusen små kurser inom områden som jag brinner för. Och fler kanske borde göra samma sak. 
 
Förutom det snackar vi om sexualundervisning i skolorna, kärleksbombar RFSU och RFSL, hur det är att vilja arbeta med sexualpolitiska frågor och vara öppna med det - men att det inte är detsamma att en är bra på att knulla eller att folk får säga och göra vad de vill mot en. Och jag fick önska två låtar, hurra! En timme gick på ett svisch - så tryck play nu. 
 
 
ps. Och en sista sak, gud vad jag älskar radio. Att få snacka fritt, växla mellan ämnen, inspirera och informera på löpande band. Önskar mig ett eget program i tjugofemårspresent. <3
 
#blogg100, dag 24
0 kommentarer