att fira en vänskap

Den fantastiska anledningen till att vi firade var att Ernst fått jobb - och att jag var hennes referens. Så jävla vettigt att företag ser utanför den trånga boxen av betyg, hp och år av erfarenheter  - utan faktiskt lyssnar på en kompis. Vad vet jag om henne som kan vara lönsamt i en jobbsituation? Ett betyg säger ingenting om en person är bra på att organisera, är morgonmänniska eller en person som älskar att kötta 12timmarspass. En drös hp förklarar inte huruvida en människa är praktiskt lagd, teknisk eller en fena på siffror och statistik. Eller om en funkar med människor eller är bättre när en får arbeta själv. 
 
Och kanske det bästa med denna upplevelse var att jag fick ägna en kvart åt att prata om hur fin och vettig vän jag har - att det slutade med att jag istället blev rörd över vår fina vänskap. <3 
 
Så vi firade med pasta, drinkar och skratt över gamla minnen. Perfekt kväll med andra ord. 
 
0 kommentarer