att insupa njutningen

 
att ha ett uppsatsmöte som peppar, kickar igång ännu mer frågor och som ger en lust att plugga, vem fan kunde ana hur jävla bra det kan kännas i kroppen? Nog för att jag gillar att plugga, lära mig nytt och utvecklas. Men att få beröm och få veta att en har något jävligt bra och vettigt på g? Mitt plugg-ego går upp i brygga och jag vill skrika rakt ut. 
 
Det känns plötsligt som att uppsatsen inte är omöjligt att klara av, som att jag faktiskt kommer att bli klar i tid utan att behöva få en halv stroke eller ett nervsammanbrott. Och den känslan är ju ganska magisk. Hurra! Den dagen jag klickar i kurserna till min kandidat - ska jag samtidigt klicka i en resa till Paris, en till Köpenhamn och en helg på valfritt spa. Osv. Helvete vad jag ska fira detta när jag är klar. 
 
Nu ska jag kasta mig i duschen, sen väntar firar-middag på stan med Ernst! <3 
uppsats
0 kommentarer