helgen i två bilder

Jag har haft en exemplarisk helg. Förutom att jag lyckades med att inte tänka på uppsatsen under hela lördagen (då vi firade nio månader) har resten gått i lugnets tecken. Ibland drabbas jag av ålderskris och nojar över att jag inte längre är ute och dansar tills klockan slagit tre. Eller att sängen lockar mer än barer. Ibland undrar jag om det är för att jag träffat E och blivit ett sånt där par som bara nöter hemmets lugna vrå? 
- fast så är det ju inte. Är det något vi inte är så är det ett osocialt par. Och jag tackar gudarna för att hon klickat med alla mina vänner och för att det inte finns några problem där. <3
 
Jag tror snarare att det handlar om att min kropp inte längre drivs av att palla med så mycket som möjligt under ett och samma dygn. Det är inte längre lockande att dansa fram till tre, sova fyra h och sen arbeta nio timmar på det och sen ha en middag + en ny utgång bokad. Osv. 
- har jag en ledig helg bland plugg, utbildningar och annat, så vill min kropp antingen sitta runt ett bord med ett gäng vänner och käka middag. Alternativt ligga i hennes famn och somna till en film innan elva. 
 
 
Och jag älskar det. Jag har vid snart tjugofem års ålder lärt mig att kunna ta det lugnt, hänga hemma, fixa i lugn takt och kunna njuta av att hänga runt. Och det är jävligt lyxigt att kunna njuta av det, utan något dåligt samvete.
 
- och jag unnade mig detta efter ett bra besked i onsdags. Jag har kommit ca 70 sidor i boken, och den är fantastisk. En flatas bild av hur det var när hiv kom till Sverige. Ni vet att Jonas Gardell sagt att det enbart var bögarnas kamp? Så var det ju knappast. 
- i går hade jag och Ernst pluggmaraton medan tre kilo kött blev grillat. Gud, ska leva på grillat resten av våren/sommaren. 
0 kommentarer