nio månader

Hade hon gjort mig på smällen samma natt som hon frågade mig ifall jag ville bli hennes tjej - ja, då hade vi suttit här med en bebis. För i dag firar vi nio månader! Tiden har svischat förbi och månaderna har tickat på. 

Och som jag njutit och ständigt njuter. Visst har vi stunder då disken resulterar i tjafs, eller när en bara vill vara själv eller de gånger en tjafsar pga missförstånd eller blodsockerfall... Alla relationer innehåller bråk, tjafs och stunder som inte är tagna ur en reklam för miljövänligt tvättmedel. Och det är så bara. Allt annat vore ju orealistiskt och livet är inte en schlager varje dag. Fast det där med att jag vaknar lycklig varje morgon av att veta att hon ligger nära, eller hur hon kramar om mig i sömnen. Eller hur det pirrar i magen av att se henne igen när vi spenderat dagen på varsitt håll. 

Då spelar dom där disktjafsen noll roll. För jag vet att det vi har är fin, stark kärlek. Och jag vet att jag träffat den bästa för mig, min fina älskling. 


#blogg100, dag 60
0 kommentarer