önskelista

  • att få gå och lägga mig bredvid henne, läsa tre sidor, prata lite och somna nära henne. Vakna nära henne av mig själv och ha tid till att ligga kvar. Nu går jag och lägger mig tre timmar efter henne och går upp minst en timme innan henne. 
  • yoga tre gånger i veckan. Det känns som att jag blivit kortare? Som att mina ryggkotor komprimerats och tryckts ihop pga allt hukande framför skrivbordet.
  • hamburgare. Vill testa Bun Meat Bun och Flippin Burgers.
  • nöjesläsa utan dåligt samvete. De senaste månaderna har jag läst ca 10 sidor av Virgin Suicides. Och fem sidor ur Kalle och Chokladfabriken. Resten har varit vetenskapliga texter/artiklar/faktaböcker/biblar gällande uppsatsen. 
  • kolla Glee. Sista avsnittet jag såg var S5E3 - när Finn har dött. Bölade i över en timme. Ska ägna en hel dag åt Glee och bara se ikapp. 
  • inte äta socker och dricka kaffe för att jag måste. För det gör jag nu. Min kropp behöver ständigt fyllas på av snabba kolhydrater, koffein och sockerkickar. Pga för lite sömn. Tacka gudarna för att min tjej lagar vettig och god mat <3 
  • hänga med lilltrollet <3 som jag saknar henne? Dagligen. Nu har hon börjat kramas på riktigt och mitt hjärta sväller över när hon trycker in sitt lilla huvud under mitt. 
  • träffa vänner. Det är tur att jag bor med två personer + pluggar med Malin och Ernst. + träffar Moa på su. För det är den sociala biten i mitt liv just nu. Längtar efter kladdkakemys, filmkvällar att somna i och att stå i matbutiken i en timme för att ingen vill bestämma vad vi ska äta. 
  • lyssna på dokumentärer och promenera. Typ min hobby. Ska smälla av en dokumentär om dagen när uppsatsen är klar.
  • resa. Mentalt har jag bokat in resor till London, Köpenhamn, New York, Las Palmas och Paris. 
 
Så, för att allt detta ska bli till sanning ska jag nu smälla av ett 12h-pass på SU. Heja! 
belöningar c-uppsats
0 kommentarer